close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קומיקס לילדים

מערכת שורשה אב, תשפב02/08/2022

הילדים לא אוהבים לקרוא? לא תמיד קל לאחוז בספר עב כרס ללא תמונות ולהתחיל לקרוא לפתע פתאום, ומעטים הם הילדים שיכולים לעשות זאת

תגיות:
צילום: freepik
הילדים לא אוהבים לקרוא? לא תמיד קל לאחוז בספר עב כרס ללא תמונות ולהתחיל לקרוא לפתע פתאום, ומעטים הם הילדים שיכולים לעשות זאת. בימינו, למרבה המזל, לא חייבים להתחיל לקרוא ספרים כדי להתחבר לקריאה. אפשר בהחלט ליהנות מספרים מאוירים או אפילו
צילום: freepik
קומיקסים. קומיקס לילדים הוא עולם ומלואו, והוא מעורר את דמיונם של הילדים. הקומיקס קל יותר לקריאה, שכן יש בו תמונות מרהיבות שכל ילד יכול להתחבר אליהן.

מדוע הקומיקס לוקח את כולם בסיבוב?
הילדים התחברו אל הקומיקס מאז ומעולם. עיתון קומיקס לילדים הוא העיתון המועדף עליהם, ויש לכך סיבות רבות:
• שפע של תמונות – בניגוד לספרים הרבים העומדים על המדפים ומלווים בהרבה מלל, קומיקס לילדים מלווה בתמונות רבות, ולכן קל לילדים להתחבר אליו, בייחוד אם הם עדיין לא שולטים היטב בקריאה.
• קל יותר לעקוב אחר העלילה – כאשר הילדים רוכשים כלים בהבנת הנקרא, הם לא תמיד מצליחים להבין את כל העלילה. לפיכך, כאשר עלילה זו מלווה בתמונות, הרבה יותר קל להם לעשות זאת.
• חומר למשחקי דמיון – אף על פי שלקומיקס יש תמונות, הוא מעורר את הדמיון של הילדים ומעניק להם חומר למחשבה. זה יכול להיות גיבור על אהוב ונערץ שהילדים מתחפשים אליו בפורים או דמות חביבה שכולם מתחברים אליה.
• הקומיקס החברתי – כשהילדים קוראים את אותו הקומיקס ונחשפים לאותה העלילה, יש להם יותר נושאים משותפים עם חבריהם. הם משתפים זה את זה בחוויות הקריאה שלהם וקל להם יותר להתחבר אל אחרים.
• בסופו של דבר מתחברים לקריאה – זה אמנם מתחיל בקומיקס אבל ממשיך הלאה. בסופו של דבר הילדים הם סקרנים במיוחד, והם אוהבים לחקור ולהכיר עלילות שונות. אחרי שהם קוראים קומיקס, הם עוברים לספרים מאוירים וקוראים גם בספרים ללא תמונות. עם זאת, אין זה משנה אם מדובר בקומיקס או בספר, תמיד טוב לדעת שהילד מתעניין בעולם שסביבו וקורא.

גם הילדים שלכם יכולים ליצור קומיקס, ויש אפילו עיתון קומיקס לילדים שמעודד אותם ליצור קומיקס בהמשכים. כל מה שיש לעשות הוא להפעיל מעט את הדמיון, לקחת עפרונות צבעוניים ולהתחיל ליצור.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה